- Akciós termékek
- Gyűjtői oldal
- Ajándéktárgyak
- Alsóruházat
- Felsőruházat
- Harisnya, zokni
- Bakancsok, kamáslik
- Hálózsákok, Kempingeszközök
- Sátrak, sátorlapok és álcahálók
- Hátizsákok, táskák
- Kulacsok, víz tartók, víz tisztítók
- Öngyújtó, kézmelegítő
- Kéziszerszám, ásó és csákány, fűrész és balta, machete
- Világitóeszközök
- Túlélés
- Kiegészítők
- Japán kardok és fegyverek
- Japán konyhakések
- Kardok, diszfegyverek, faliképek Toledóból
- Kések
- Kulcstartók
- Kesztyűk
- Táblák
- Kitűzők, felvarrók, jelvények, rangjelzések
- Övek, övcsatok, derékszíjak
- Sapkák és kalapok
- Sálak, kendők
- Fémkereső, gázálarc, vegyi áru, karkötő
- Security ruházat, kiegészítők, vészjelzők, riasztó
- Taktikai és bevetési eszközök
- Sisakok
- Számszerijak, nyílpisztolyok, horgászcsúzlik
- Távcsövek és éjjellátók
- Turisztikai és sporteszközök
- Zászlók
- Mérettáblázatok
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK – érvényes: 2024. 01. 03.-tól
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.
A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján http://militariawebarhaz.startuzlet.hu/ és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://militariawebarhaz.startuzlet.hu/
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: Rothbart Kft.
A szolgáltató székhelye: 7361 Kaposszekcső, Petőfi Sándor utca 46.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: militaria.webarhaz@gmail.com
Cégjegyzékszám: bejegyezve a Tolna Megyei Törvényszék Cégbíróságán Cg.17-09-012585 szám alatt.
Adószáma: 12937200-1-17.
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Kontorner Számítástechnikai Szolgáltató Bt. - 9081 Győrújbarát, Fő u. 45. – 7054 Tengelic, Rákóczi u. 9. – ugyfelszolgalat@startuzlet.hu
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2022. január 3. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE:
3.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
3.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg.
3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
3.4. TERMÉK INFORMÁCIÓ
3.4.1. A Vásárló a Webáruházban megvásárolható áruk, termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit a konkrét termék információs oldaláról tudhatja meg. A weboldalon található termékleírások csak tájékoztató jellegűek, az adott termékekre vonatkozóan nem minden esetben tartalmaznak teljes körű információt. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel. A hivatalos és részletesebb termékleírásokért kérjük, látogasson el a termék gyártójának weboldalára vagy kérjen tőlük részletesebb információkat! A Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetőknek a gyártó, a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
3.4.2. A Webáruházban szereplő termékfotók esetenként illusztrációk, a termékek a valóságban eltérhetnek a fotón ábrázoltaktól. (szín, méret, stb.)
Előfordulhat, hogy szerepelnek az oldalon valójában már nem elérhető termékek is. Az oldalon szereplő képek és szöveges információk tartalmazhatnak elírásokat, pontatlan vagy hibás adatokat, melyekért felelősséget nem vállalunk. Ha az ár olyan gyorsan változik, hogy az eladó nem tudja időben megváltoztatni, akkor értesíti a vevőt és biztosítja a visszamondást vagy más termék rendelését. Esetleges konfliktusokat az eladó és a vásárló egymás közt próbálja megoldani.
Bakancsaink egy része nem eredeti katonai, hanem után gyártott,reprótermék. Ezeket nem hatósági, vagy katonai szervek részére gyártják, ezért nem isalkalmasak ecélokra. A garancia ezekre a termékekre,ilyen esetben,nem érvényesíthető.
3.4.3. Az áruk használatára vonatkozó utasításokat, továbbá az áru részletes tulajdonságait a megvásárolt áruhoz mellékelt használati útmutató tartalmazza. A Szolgáltató az általa forgalmazott termékekhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót csatol. Amennyiben a Vásárló véletlenül mégsem kapná meg a használati útmutatót a termékkel együtt, és ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt jelzi a szolgáltató felé, a Szolgáltató azt mielőbb pótolja.
3.4.4. A Szolgáltató fenntartja a jogot egyes termékek forgalmazásának beszüntetésére, illetve a termékek anyagának vagy alkatrészeinek megváltoztatására.
3.4.5. A vételár mindig az adott termék mellett feltüntetett ár. A feltüntetett árak forintban értendők. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek, azok alapján a Szolgáltató ajánlati kötöttsége nem áll be. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, ugyanakkor magában foglalja a csomagolás költségeit.
3.4.6. A Webáruházban szereplő árak visszavonásig érvényesek és tájékoztató jellegűek. A Webáruházban szereplő árakkal kapcsolatban a Szolgáltató fenntartja magának a jogot bármely számítási, szerkesztési, illetve nyilvánvaló tévedés miatti változtatásra vagy egyéb módosításra. A Szolgáltatónak jogában áll az árait módosítani. A Szolgáltató az árak megváltoztatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Ennek következtében a termékek ára, illetve a szállítási költségek módosítása a már megrendelt termékekre nem vonatkozik, azok áránál a megrendeléskori honlapon szereplő ár az irányadó.
3.4.7. Amennyiben az áru mellett hibás ár kerül feltüntetésre - különös tekintettel arra az esetre, ha nyilvánvalóan téves, a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő ár kerül feltüntetésre -, a Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron értékesíteni. Ebben az esetben a Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót a tévedésről és a termék helyes áráról, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.
4. RENDELÉS MENETE:
4.1. Felhasználó megrendelést csak regisztrációt követően tud leadni. Telefonon nem adható le megrendelés!
4.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
4.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket.
4.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, folytatja a termékek kosárba helyezését. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „-” ikonra kattintva csökkentheti illetve törölheti a termék darabszámát és a kosár frissítése gombra kattintva tudja ezt érvényesíteni. 4.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
4.5.1. Fizetési módok:
Utánvét: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az “Utánvétel” fizetési módot.
Utalással megjelölt vásárlás esetén: Kérjük, 5 munkanapon belül utalni szíveskedjenek! Ennek elmulasztása esetén rendelését töröljük, a termékeket oldalunkra visszatöltjük.
Az utalást az alábbi számlaszámra tudja teljesíteni: Rothbart Kft. - 11703006-20467197-00000000
Utánvéttel választott vásárlás: Beérkezésétől függően, munkaidőben: 10-14 óra között feldolgozásra kerül, majd átadjuk az MPL Futárszolgálat (a Magyar Posta Logisztikai Üzletágának futárszolgálata).
Azon megjelölt termékeinknél, ahol fel van tüntetve, hogy csak rendelésre, illetve az előre rendelt, raktárkészleten nem lévő, termékek rendelése esetén - a vételár 50%-át előre utalással ki kell fizetni, mint foglalót. Ilyen megrendelést visszavonni nem lehet! Amennyiben nem beszerezhető a termék, a foglaló visszafizetésre kerül.
4.5.2. Szállítási költség:
Házhozszállítás utánvét és előre utalás esetén valamint Postán maradó csomag átvétel költsége:
- Házhozszállítás postaköltsége – utánvét: 2.100 Ft, előre utalás: 1.690 Ft.
- Postán maradó csomag postaköltsége: 1.790 Ft.
Bakancsrendelés esetén maximum 3 db bakancsot postázunk egy postaköltséggel. Minden további bakancsrendelésnél az előbbi szabály lép életbe, tehát a további bakancsokat külön csomagban, 3 db-onként postázzuk további postaköltségért.
4.5.3. Tudnivalók a csomagküldés különböző szolgáltatásairól: A csomagok kézbesítését a MPL Futárszolgálat (a Magyar Posta Logisztikai Üzletágának futárszolgálata) végzi.
Házhoz szállítás:
- NINCS telefonos egyeztetési lehetőség. Ha nem tudják kétszeri kísérlet után sem kézbesíteni, leadják a legközelebbi csomagelosztó postán, ott lehet átvenni.
- Garantált kézbesítési határidő: a csomag feladását követő 2 munkanapon belül (szállítás csak munkanapokon, illetve pótdíj ellenében szombaton)
- Értékgarancia
- Internetes nyomon követes
- Kétszeri kézbesítési kísérlet
MPL Futárszolgálat PostaPonti (postán maradó) szállítás:
- Garantált kézbesítési határidő: a csomag feladását követő 2 munkanapon belül (szállítás csak munkanapokon, illetve pótdíj ellenében szombaton)
- Értékgarancia
- Internetes nyomonkövetés
- A csomagot az Ön által megjelölt postán veheti át személyesen.
- A csomagot 10 napig őrzik meg, ha addig nem veszi át, visszahozzák.
4.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
4.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik, az esetek többségében 8-17 óra közötti időszakban.
A fizetendő végösszegről a vásárló a rendelés visszaigazolásakor értesítést kap. A Szolgáltató a számlát elektronikus úton (előreutalás esetén) illetve papír alapon (utánvét essetén) juttatja el Felhasználó részére.
4.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Rendelés jóváhagyása” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével kapcsolatban.
4.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
4.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉSE
5.1. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9 és 16 óra között történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
5.2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
5.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
5.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
FELHÍVÁS A CSOMAGOK ÁTVÉTELÉVEL KAPCSOLATOSAN
A megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomagátvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak!
Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén, a csomag újra küldését illetve a vevő következő rendelésének teljesítését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása – kiegyenlítése - esetén áll módunkban elindítani!
5.5. A szolgáltató garantálja amegrendelt, de nem használt visszaküldött áru visszavételét az átvétel napjától számított 14 napon belül. A vevő kérhet cserét vagy pénz visszatérítést. Az áru értékét visszatérítjük Önnek az áru beérkezését követő 15 napon belül vagy a megbeszéltek alapján másik terméket küldünk. A visszaküldött áru szállítási költségei a vásárlót terhelik, termékcsere esetén az ismételt küldés postaköltsége is avásárlót terheli a 45/2014 kormányrendelet alapján. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy az elállási jog, csak az áru átvételét követően lép érvénybe!
Ha a termék visszaküldésére illetve cseréjére kerül sor, a terméket a 7361 Kaposszekcső Postára kérjük visszaküldeni.
ÁRUVISSZAVÉTEL FELTÉTELEI
A Rothbart Kft. fenntartja a jogot a visszáru elutasítására, amennyiben az alábbi feltételeknek NEM FELEL MEG:
- A termék rendelkezik az eredeti címkékkel, tartozékokkal.
- Eredeti csomagolásában érkezik vissza.
- A termék használatlan, sérülésmentes és mosatlan.
- A visszáru nem foltos és nem szennyezett
- A csomag a kézhezvételtől számított 14 napon belül feladásra került.
Használt vagy kiállított termékeket nem áll módunkban cserélni, vagy visszavenni. Ezekre a termékekre garancia jog sem érvényesíthető.
6. Elállás joga
6.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
6.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének a napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
6.3. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, cégünk nem vállalja e költség viselését.
6.4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni.
6.5. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
6.6. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
6.7. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére.
6.8. A visszatérítés során a Szolgáltató a visszatérítendő összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon teljesíti, e visszatérítési mód alkalmazásával a Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
6.9. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 15 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
6.10. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi a termék(eke)t.
6.11. A fogyasztót kizárólag a termék visszaküldésének költségét viseli.
6.12. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
6.13. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
6.14. Amennyiben a Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti a Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatalap segítésével), telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe (a postai borítékon a feladást igazoló pecsét), telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzés időpontját. A megrendelt terméket postai úton, futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Felhasználó a Szolgáltató részére.
6.15. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
6.16. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043
6.17. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:hu:PDF
6.18. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
6.19. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
7. SZAVATOSSÁG
KELLÉKSZAVATOSSÁG
7.1. Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
7.2. Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
7.3. Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
7.4. Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
7.5. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
TERMÉKSZAVATOSSÁG
7.6. Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.7. Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
7.8. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.9. Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
7.10. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
7.11. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.12. A webshopot üzemeltető vállalkozás az 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet: Egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályai alapján jótállásra kötelezett egyes általa forgalmazott termékek kapcsán.
8. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
8.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
8.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával).
8.3. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
8.4. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
8.5. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
8.6. A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8.7. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
9. VEGYES RENDELKEZÉSEK
9.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához
9.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
10. PANASZKEZELÉS RENDJE
10.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
10.2. Szolgáltató a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
10.3. Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
10.4 Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (Tolna megyei) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Az eljárásra főszabály szerint a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul.
A Szolgáltató a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 29. § (8). bekezdésében rögzített tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára.
A Szolgáltató a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles.
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület neve, és székhelyének postai címe:
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye, levelezési cím: 7100 Szekszárd, Arany János u. 23-25
E-mail cím: t-tiv@tmkik.hu
Valamennyi békéltető testület listáját megtalálhatják a www.bekeltetes.hu oldalon.
10.5. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.
10.6. A fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal a fogyasztóvédelmi elsőfokú hatóságként eljáró területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista
11. ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:
http://militariawebarhaz.startuzlet.hu/adatkezelesi-tajekoztato
12. ELÁLLÁSI NYILATKOZZAT - AZ ÁSZF 6. PONTJÁHOZ
Elállási nyilatkozat
Csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki s juttassa az általános szerződési feltételekben szereplő üzemeltető címére: 7361 Kaposszekcső, Petőfi Sándor utca 46. vagy az alábbi e-mail címre: militaria.webarhaz@gmail.com Vevő |
név |
postai cím |
telefonszám |
Alulírott kijelenti, hogy eláll az alábbi áruk adásvételétől: |
|
Megrendelés időpontja |
Átvétel időpontja: |
Fogyasztó bankszámlaszáma, amire az áruk árának visszautalását kéri: |